Monday, March 3, 2008

Crit experience

Aku berani bet rata-rata most extroverts melopong dok bernyawa kat rumah on Saturday morning. Klang Valley ditimpa hujan sejak dari Jumaat malam sampai la ke Sabtu late morning. Every hour aku dok jenguk ke luar just to check the weather, kot any chance dapat do my long run today...as scheduled. Too bad, hujan sampai ke pukul 10.00am. Anyway, nak lepas gian punya pasal, aku pi lepak kat lbs in the afternoon dgn geng.

Sunday morning, though aku have to postpone my run one day later, tidur yang sungguh enak telah mengikat ku untuk terus merengkok. Committment & guilty punya pasal, aku mula jugak lari, walaupun dah agak lewat 7.30am. Takpe, berbekalkan Pearl Jam & Linkin Park wa bedal je making my way around the favourite neighbourhood running route. By an hour, matahari dah mula tembak dahi, nak qadha' semalam punya sinar yang dilindung awan hujan. Aku pulun jugak. Thankful enough, my last 5km was accompanied by a neighbour yang saja nak take a spin with his bike. The 5km was great. If not, aku dah masuk gate rumah once dah mula panas...hehehe.

Petang, aku struggle to make my way to Sepang International Circuit for their 10th annivessary. Depa anjurkan criterium. Sebaik aje kenduri kahwin in KL settled, aku terus shoot to Sepang. Since dah register & dah bayar, bedal aje la. Janji dapat kayuh atas litar, merasa macam mana Schumy amik corner...hahaha!

Disebabkan nasi minyak & lauk pauk masih belum sempat hadam, aku terpaksa menamatkan perjuangan selepas 2 lap aje, less by 10 laps yang macam Anuar Manan buat. Perut sebelah kanan dah mula rasa macam nasi minyak & daging masak merah dah mula jadi batu. Yep, trying to catch up with the peloton was one thing impossible, trying to survive the cross & headwinds was another thing. First lap je struggling to maintain 40-45km/hr tapi 2nd lap dah macam weekend ride 30 je. Nak ajak rider lain buat kerja sama2, jangan harap la....ada pulak yang cuba menumpang plak tuh...ciiis!

The best part was meeting friends. Jumpa ramai & sembang2. Even member from JB pun tegur wa, ingat lagi rupanya. Most of the friends are cool, despite some yang ada poyo sikit, tapi wa bedal je.

Ilmu yang dapat : Jangan drop gear masa amik corner, rantai akan jatuh. Jadi kat aku masa 2nd lap...ekekekek...


From left : Zairin, Jami, wa, Azahari & Farid
The Man


My 1st main-main criterium

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.