Friday, July 22, 2011

Kalut Awan Nano

Sori beb, tajuk aku main petik aje. Lately lagu ni aku selalu terdengar kat radio kat dapur. Aku tak kisah pun sebenarnya apa benda awan nano tu. Kalau nanobots aku tau. Tapi anak aku Amir selalu dok nyanyi. Pagi tadi dia nyanyi lagi masa nak hantar pi sekolah. So, pinjam je untuk post kali ni melayan hati yang tak keruan ni.

Pagi ni cuaca macam nak hujan tapi tak jadi. Sejuuuuk! Angin memang syiok kalau dapat duduk kat serambi sambil layan kopi. Cuaca macam ni jugak la yang sebijik kat PD tri clinic hari tu. Lantas kalut awan nano telah menerkam. Actually aku dah hampir nervous wreck sejak seminggu ni. Konon lepas habis Century Ride, rilek je tapi komen-komen dari kawan-kawan & ucap selamat untuk PD telah membuatkan aku kalut semula. Aiyak! No. Bukan aku salahkan kawan-kawan tapi entah kenapa dalam seminggu ni, kepala aku 80% dok fikir pasal PD. Apa daaa? Lagi 15% kat rumah, lagi 5% fikir pasal kerja & balance 5% untuk Tour de France. Sedikit sebanyak TdF ada jugak membantu aku melupakan pasal PD untuk 3-4 jam setiap malam. Asyik tidur lewat je. Kena bambu dengan client masa meeting pun aku buat derk je. Hehe.

Nak kata first masuk race, tak jugak. Nak kata tak pernah tengok triathlon, tak jugak. Tapi maybe jugak sebab my first attempt la kot. Serupa macam aku buat first marathon dulu, malam tak boleh tido. Aku masih terbayang-bayang kan swim aku hari tu, terjun dari pontoon, bergerak macam penyu keluar dari area marina yang tak habis-habis tu. Argh! Tinggal hari ni aje, tak sampai 24 jam lagi. Tapi satu hari ni akan terasa tersangat huru hara bergolak hati & jantung dalam dada ni.

Sign borang sudah. Open water pun sudah. Tinggal esok je. Sori beb, aku kecoh sangat menjadikan ianya isu besar padahal pendek je distance kan? Kalau dibandingkan dengan event lain yang jauh berbeza macam langit dengan bumi dia punya tough. Orang buat OD pun cool je.

Aku akan jadikan ini sumber inspirasi...KakLoooong!

10 comments:

  1. rileks Tuan... esok pagi, gosok gigi, pegi pantai... kasi warm up lap dulu sebarang dua, kasi acclimatise ngan water temperature. As long as kau keep swimming, insyaAllah ok, kalau nak stop pun, shift to breaststokes, kasi sighting sikit. cuba jangan start kat depan or tengahtengah kecuali nak lawan swim stail OngBak.

    Menten je, air kat PD tenang je kan... kalau nak, buleh swim tepi strings, senang nak bergayut kalau cemas. Kalau tak pun, ajak KakLong pacing ok.

    Aku rasa hang memang dah ready, cuma rasa gabra sikit je ni... kekonfidenan open water masih nipis.

    Sori lah bro, aku takleh ikut pace hang berenang walaupun hati meruntunruntun nak ikut. Semoga kau lepas acara swim dengan jaya, lepas tu pecut kau kau lat atas beskal ngan lari...

    Good luck Tuan - tak sabar aku nak baca report ni!

    (aku yang tengah baca buku di balkoni, minum kopi dalam cuaca ala-ala musim luruh di Taiwan)

    ReplyDelete
  2. Hahaha. Terima kasih banyak Mr King! Thanks for the tips, bernas cadangan untuk warm up lap tu. Hopefully depa buh strings esok. Part sightings tu, pandai2 ler aku try kuak kupu-kupu sekali sekala. Tinggi sikit boleh lompat keluar air. Hehe. Kaklong esok tarak, pi rumah nenek daaa.

    No problem bro. Kata-kata hikmat kau pun dah cukup sebagai tanda sokongan, walaupun dari balkoni negeri Taiwan...jauh bai lu exam?!

    ReplyDelete
  3. Kan aku dah cakap, buat je OD... jangan buat sprint. kui kui kui....

    Anyway, terimalah serangkap pantun motivasi dari aku yg baru sudah breakfast air Twister perasa Apple dan lontong bersama bos… dalam cuaca nyaman ala-ala musim panas di Alaska.

    Anak itik terkedek-kedek,
    Berjalan pulang rasa gembira,
    Walaupun sprint jaraknya pendek,
    For first timer it’s ok to gabra.

    Open water swim tak susah mana,
    Yang penting kita maintain selamat,
    Self confidence ramuan utama,
    Mara ke finish line jadikan matlamat.

    Usahlah khuatir usahlah risau,
    Powerman dah settle marathons dah kaotim,
    Ini triathlon pertama engkau,
    Don’t forget to enjoy and enjoy the game.

    Alamak, plan nak buat serangkap pantun je.
    Tersasul lebih sudah…

    ReplyDelete
  4. Dahsyat! Breakfast pun kat Alaska! Ada lontong gak kat sana eh?! Bawak balik beruang kutub sekor beb.

    OD memang tak boleh la Nik. Anak wa sukaneka, so as usual wa target podium sukaneka tu sebenornya. keh keh keh. Looks like Nik dah make a comeback. Pantun aku tak reti la, syair boleh sikit...ishk...malas aku nak mengarang. Anyway, thanks bro!

    ReplyDelete
  5. selamat ber tri, jgn pkiaq2 sngat pasal laut tu redah je

    ReplyDelete
  6. aku pulak nasihat kau mcm ko nasihat kat aku haritu...

    rilek la bro, training dah buat, balun je, buat apa nak gabra..he he

    Merdeka! Merdeka!

    ReplyDelete
  7. good lak diket. lama tak tengok ko lari. asyik beskal je. tapi takpe asalkan dapt duduk kat balkoni sambil minum kopi mcm syah tu.
    Semoga berjaya diket. Bila la aku nak open water swim ni...takot!!

    ReplyDelete
  8. Bro, jgn risau. Ini macam kes org nak bernikah ler, nak masuk ke alam baru hehehehe. U have prepared for this bro, tomorrow enjoy the moment when u are officially called a "triathlete". All the best bai!!

    ReplyDelete
  9. dah berjaya dengan selamatnya pun tadi...tahniah bro... lain kali masuk OD ok. Tadi kayuh aku dengar dah macam OD gak jaraknya.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.