Thursday, September 18, 2014

Geng baru

Baru-baru ni aku ter-join satu local geng kayuh area rumah aku. Actually taman/kampung sebelah. Mostly newbies. Most of them juga geng madrasah taman tu, hence the syariah compliance attire. Julat umur dari awal 20-an sampai ke 50. As usual any new comers will start off this hobby dengan mountain bike. Faktor tayar yang lebih besar dan posisi menunggang lebih stabil seperti basikal-basikal zaman kanak-kanak. Dan seperti biasa, orang baru akan gasak mountain bike atas jalan raya. Dan seperti biasa juga, semangat orang baru ini amat luar biasa (mesej group whatsapp masuk dalam kadar 20 mesej seminit). Rancak kan? Itu baru sembang plan nak kayuh hujung minggu. Tabik beb.

Aku layan kan aje. Ada jugak teman untuk aku kayuh pusing taman petang-petang. Teknot, ini bukan secret training ye. Hasrat nak bertenggek atas trainer/roller asyik terkubur.

Ada lah 3-4 kali aku join depa kayuh petang. Boleh la isi masa yang terluang selepas balik kerja dan sementara tunggu Maghrib. Yang penting, dapat dipanjangkan silaturrahim.

Ada jugak aku lambung untuk weekend ride plans. Sama ada pi off-road atau on-road. Antaranya ke Hulu Langat atau off-road di Kemensah. Agak mendapat kurang sambutan dan banyak sebab musabab. Maybe sebab depa masih baru dan belum dapat stim.

Oh! Lupa aku nak bagitau nama geng depa ni. Panjang sikit dari biasa. Geng Kayuh Madrasah Cheras Perdana (GeKaMaChePe). Tu dia. Memang penuh nak sebut. 

4 comments:

  1. Geng Madrasah je la, incik.
    Boh nama panjang beno, nak tulih kat helmet pon x muat hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyak madrasah kat sini. Lagi pun depa dah register nama tu kat ROS pun. Hehe

      Delete

Note: Only a member of this blog may post a comment.