Sunday, October 11, 2009

Berbalik ke post raya menu

Udah le tu...cukup-cukup lah. Puas sangat beraya. Sakan betul aku tengok orang kita ni beraya sampaikan jalan-jalan kat KL ni luarbiasa sesak bila weekend, even lebih teruk dari hari kerja. Untuk weekend ni, aku decided to stay domestic. Tak sanggup aku nak memenatkan diri, family & enjin kereta aku dalam kesesakan open house raya. With wifey a bit tight up with work, aku cuma lepak rumah lepas my morning workouts for both days.

Sabtu pagi, cuma Nizam & me rolled off from our houses to meet Bachin at bus stop Batu 9. Our menu today was to be up Peres & Tekala, covering about 90km perhaps. Met up with Saiful & Abu at Batu 14. Rolling towards Batu 18. Sempat la jugak aku test power aerobars kat jalan kampung Batu 18 tu. Tapi disebabkan ada member cangkuk kat belakang, heart rate aku melambung-lambung macam ombak pantai timur. By the time sampai simpang Peres, Azmar cought up to join the climb. Pace cantek je, seiring & sejalan dengan kaum Ironman ni. Ok la, 30 minit later sampai puncak dengan rasa yang kurang meletup compared to last 2 weeks punya visit.

Nizam had to cut short & reprogram the menu. So we decided to repeat Bukit Hantu. Aku attempted kali ni dengan lebih berhati-hati supaya tak terpedaya dengan geografi topo yang sedikit deceiving. Cuaca agak menyebelahi pihak riders kali ni since dari early morning some slight overcast hovering over southern of Klang Valley. Regroup at peak & descended towards Batu 14 for a coke kat kedai runcit tepi traffic light. Nikmat tak terhingga. The rest tambah nasik dengan climb Bukit Ampang while Nizam & aku kayuh balik. Selit sikit lagi LT workout maintaining 30kph average sampai highway.

Ahad, aku lari sorang-sorang sebab kebanyakan kaum tewas or gagal dengan urusan masing-masing. Layan je route McDonald 8km at 7.00a.m. Dengan bertemankan HRM yang setia, aku cuba untuk maintain at aerobic zone. Nak mula lari kaki ada rasa sikit lenguh, maybe sebab semalam balun kayuh tak ingat. No wonder aku fatigue sikit lepas ride semalam. Tapi once dah mula atur langkah, stomping menjadi semakin rancak. Nothing felt better than to breath the fresh morning air kat kampung sendiri, zero traffic & erti kebebasan...hehehe.

As I passed Lake Valley, parking space was still ample, tak macam weekends sebelum puasa. Masyarakat yang masih sakan beraya & attending open house hari Sabtu sampaikan terlalu penat & careless about apa diorang makan & workouts. Maybe dah habis Syawal baru penuh semula kot tempat parking dengan joggers. Dapat gak complete 8km in about 41 minutes. Lepas key in kat logyourrun.com sekai pace 5.06! Laju tuh. Kena adjust sikit next time.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.