Sunday, May 31, 2020

PKPB 1 Bulan

PKP dah jadi PKPB sejak 4 Mei 2020. Bermakna dah hampir sebulan PKPB dan dah masuk 4 bulan PKP. Normal baharu dah kena jadikan kebiasaan bila keluar rumah kena pakai topeng dan sanitizer selain penjarakan sosial. Lepas tu nak shopping pun dah kena biasakan online aje. Berbaris di kashier boleh merisaukan bila lama sangat berada di tempat awam. Tambahan lagi bila ada pengesahan KKM pasal pembawa virus yang tiada simptom. Bahaya.

Sepanjang PKPB dan selesai projek jualan t-shirt dua edisi iaitu LOCKDOWN Dan THE NEW NORMAL, Aku ada modal sikit untuk lengkapkan beberapa projek tertunggak.

Asalnya motor aku bocor. Mula² ingatkan tayar yang baru tukar sehari sebelum PKP Ada masalah. Pergi balik kedai tak selesai. Aku terpaksa refer kat Yus. Rupa²nya rim berlubang. Halus. Jeff jual rim 2nd hand dia tapi hub dah goyang. Modified selit aluminium foil pada bearing. Boleh bertahan hingga aku pi tukar set rantai kat kedai. Pomen pasang balik tapi bearing longgar semula. Beli gam 3 tan kat Mr DIY, Yus tampal rim lama. Alhamdulillah 🤲 steady.

Lepas tu aku tukar balik bearing baru. Unfortunately bush dan shaft pulak dah sompek. Last² tukar semua baru hari ni. Doa² moga selesai masalah secara total.

Laptop pulak sehari dua kembali dengan masalah tak boleh connect ke WiFi. Berpuluh kali restart baru dapat. Bila nak esoknya, jadi lagi. Kembali refer kat Yus. Sambil² repair motor. Kami suspek problem hardware iaitu PCI card. Install driver Aztech beberapa kali baru OK. Kalau jadi lagi, last option ialah Beli dongle external antenna untuk capture WiFi.

Ujian² kecil macam ni tetap aku kembali kepada yang Pemberi ujian sebagai peringatan untuk aku sentiasa sedar atas tingkahlaku sendiri.

InsyaaAllah dalam minggu ni aku akan launch edisi ke-3 t-shirt DKJ ARTIZEN dengan konsep Sujood. Sekarang tengah dapatkan feedback Dari family members untuk pilih design paling disukai. 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.