Wednesday, January 15, 2020

Catit Dulu

Bismillah

Sehari dua ni ligat kepala ni berfikir macam-macam idea. Alhamdulillah. Moga diberi sebaik-baik kesihatan dan kekuatan minda untuk terus berfikir positif dan kreatif.

Sehari dua juga rezki datang dalam pelbagai bentuk dan arah. Surau setuju untuk lantik aku mengetuai Biro Pembangunan & Penyelenggaraan. Moga diberi kemudahan untuk ke jalan kerana Allah swt.

Sehari dua juga aku terima beberapa job DKJ. Ada yang kecik dan ada yang besar. Alhamdulillah. Nampak gaya semakin sibuk sikit tapi itu petanda bagus.

Sehari dua juga aku terfikir untuk rekodkan catatan apa jua jurnal perjalanan hidup ni baik yang semasa mahupun kisah silam. Aku suka bercerita pengalaman dan semakin tua ni kadang-kadang diulang-ulang pula cerita tu dengan anak-anak dan kawan.

Kisah zaman hobi mendaki gunung, ekspedisi dan sebagainya. Maybe aku akan citer sedutan atau plot sahaja. Biar lebih ringkas dan padat. Sambil-sambil mengasah bakat menulis. Manalah tau satu hari nanti boleh dibukukan dan bantu jana pendapatan positif. Aamiiin

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.