Friday, January 17, 2020

Fri-Yeay!

Datangnya Jumaat ke-2 tahun 2020 aku sudah ligat berfikir sejak semalam untuk mengurus dan merancang aktiviti Jumaat. Waktu memang agak sedikit terbatas pada hari Jumaat tapi kita perlu positif dan berdoa kerana waktu yang berkat akan sentiasa cukup untuk kita #cukup.

Sekarang hampir setiap hari aku disiplinkan diri untuk buat marketing. Aku setuju, marketing amat penting cuma dengan kurangnya pengalaman aku dalam dunia perniagaan agak merangkak sedikit untuk aku rencanakan. Pastinya dengan perancangan dan strategi yang mudah dan mampu buat confirm boleh.

Tatkala aku kebuntuan idea untuk berkreatif, aku buat marketing. Marketing juga satu aktiviti kerja. Tanpa marketing, pasaran tak tahu apa produk kita. Chewah! Telefon bimbit menjadi senjata utama aku dalam aktiviti ini. Aku akan create posting atau story di media sosial i.e. Instagram, Facebook dan Whatsapp status. Aku blast. Tak kira apa kandungannya, sama ada yang berkaitan dengan kerja aku atau pun simply quote of the day or ilmu. 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.