Saturday, January 11, 2020

DKJ Artizen

My last post was in October. Upon my birthday, aku masih belum secure sebarang kerja yang dipohon. Keadaan tidak menampakkan sebarang prospek untuk berjaya dalam permohonan kerja especially bila melihat pada senario semasa industri kerja makan gaji. Tambahan lagi untuk aku pada usia sebegini dan juga industri kejuruteraan yang semakin nampak stress kalau dipertanggungjawabkan. Aku tak sanggup...

By November aku dah mula kumpul determination untuk merealisasikan impian aku for the last 5 years untuk setup company sendiri. Alasan aku paling kukuh ialah selagi aku tak berdaftar secara sah untuk berniaga, selagi tu aku tidak akan bersungguh dan serious dalam industri art & design. Alasan lebih kuku bila ada beberapa drives dari kawan-kawan yang appreciate hasil kerja aku selama ni.

On 29 November 2019 aku mendaftarkan DKJ Artizen Ventures di SSM Putrajaya. Modal RM70 sahaja. Alhamdulillah atas pemberian kekuatan untuk aku teruskan hajat.

Aku terus setup gmail account dan juga akaun instagram dengan nama syarikat. Bila dah cukup modal, aku akan buka akaun bank pulak. 

Sekarang sudah hampir sebulan lebih bergelar usahawan yang berniaga sendiri, marketing antara sumber utama berusaha untuk mendapatkan job. Alhamdulillah aku diversified kan kerja bukan setakat print baju sahaja. Aku venture ke sulaman cap. Berjaya register sebagai agent kepada pembekal cap untuk dapat harga agent. 

Mudah-mudahan tahun 2020 aku beroleh rezki yang melimpah ruah dengan penuh keberkatan supaya dapat aku langsaikan semua hutang yang tertunggak. Aamiin.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.