Wednesday, March 25, 2020

MCO Extension

Genap 7 hari MCO hari ni, kerajaan announce extension lagi 2 minggu which means MCO until 14-April 2020. The first thing crossed my mind is Yasmin. Kami kena usahakan untuk dia dapat balik KL on 1-April 2020 ikut tiket MAS yang dia dah beli.

Keadaan wabak covid-19 di Malaysia semakin kritikal. Peningkatan kes masih wujud, begitu juga peningkatan kematian. Malaysia jika dibandingkan dengan negara-negara lain seperti Itali, US, UK dan France serta Iran masih lagi aku berharap keadaan wabak boleh dikawal. Statistik angka di negara-negara sangat membimbangkan. Even negara jiran Indonesia pun merekodkan angka yang semakin merisaukan.

Alhamdulillah aku kuatkan semangat untuk terus laksanakan kerj-kerja ouststanding yang boleh buat dari rumah #workfromhome. Dapat siapkan design untuk topi Al-Fattah dan Isyraf49. Sambung dan siapkan jugak design untuk sublimation NGO Medic Aid untuk Doc Shariz. Semalam siap.

Dua hari lepas kami AJK surau buat monthly meeting online guna apps Zoom. Hampir 2 jam jugak since setiap biro kena laporkan aktiviti.

Semalam aku dapatkan confirmation dari Mr Print dan Baraplas. Both tutup operasi sama ada sebab jaga kesihatan staf dan juga sebab pembekal baju pun tutup. Nampak gaya source of income kami juga terjejas serba sedikit. So aku kena berjimat cermat dengan apa yang ada.

Dua hari lepas juga aku berjaya memaksa diri untuk mula beriadah setelah sekian lama i.e. 2 minggu from last kayuhan. Kepet pinjamkan roller. Walaupun dulu-dulu memang seriau nak kayuh basikal atas roller tapi ku tetapkan keberanian dan cuba as natural as can be. Alhamdulillah berjaya kayuh for 40 minutes = 18km. Syok walaupun aku baru mampu pakai sneakers dulu. Later bila dah confident aku akan sarungkan kasut clipless pedal. Mesti lagi best.

Now with the MCO extension, aku dah fikirkan jadual kayuhan roller 30-40 minit/hari. Target dalam 3 minggu lagi boleh achieve milage 15km x 21 hari = 315km. This is equivalent to 3 kali loop Broga. Hahaha. Jom!

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.