Thursday, March 5, 2020

Entering Syaaban (March 2020)

Syukur Alhamdulillah ada juga keluangan masa untuk bertenang pagi ni sebelum memulakan tugasan yang sudah aku senaraikan. Aku ambil sedikit masa sekadar catatan perjalanan hidup & apa yang terlintas serba ringkas. Jangan sampai ia berlalu tanpa garapan.

Dalam kesibukan memenuhi demand job & klien aku cuba sedaya upaya juga untuk kemaskini rekod akaun. Aku tau angka² ini jika diisi setiap hari memang memerlukan penelitian & kesabaran tapi hujung²nya nanti keseluruhan database tersebut akan mewakili sesuatu yang lebih jelas especially dalam bab melihat untung rugi perniagaan.

Aku bermula seawal Januari hingga kini. Aku rujuk penyata akaun bank & key in semua transaksi tunai & online. Nampaknya ada untung & ada rugi tapi takpe. Aku bersyukur dengan kurniaan rezeki Allah.

Walaupun bekerja sendiri ini tidak menjanjikan penggajian pada setiap hujung bulan tapi Alhamdulillah kewangan ada sepanjang masa. Tidak banyak tapi cukup. Sekurang²nya selain itu aku juga dapat menyibukkan diri dan berbayar dengan urusan yang sendiri tetapkan masa & tindakan. Tiada tekanan dari sesiapa baik dari semua sudut. Aku boleh aje berehat bila² masa aku perlu tanpa risau tentang culas or curi tulang.

Dalam masa yang sama, selain jadi designer aku juga perlu buat kerja procurement, accounting, dispatch, marketing dan public relation. Memang all rounder. Asalkan selagi aku masih enjoy buat.

Insyaa Allah aku akan terus berdoa semoga diberi kekuatan untuk beristiqomah dalam membuat kebaikan & mengelak dari kemurkaan Allah sebab itu antara punca rezeki.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.