Wednesday, February 26, 2020

3rd Week into February 2020

Alhamdulillah sudah masuk 3rd week kerja masih berjalan dengan lancar disertai dengan beberapa job baharu. Aku bersyukur juga pengalaman kerja pengurusan & disiplin diri sekian lama sangat membantu aku berdisiplin dengan kerja sendiri. Tambahan lagi dengan karakter aku yang sedikit berstruktur. Tapi aku juga dah 3 minggu tak jogging. Aku terpaksa letak priority untuk siapkan kerja kerana memerlukan masa dan morning kick-off yang fresh & relaxing.

Mana yang aku sempat, aku akan sedekah especially bila Allah swt hadirkan peluang depan mata. Adakala ada juga aku tanamkan niat & plan ahead where & when to do it.

Aku masih dilema dengan jawatan biro SAA sama ada nak teruskan atau tidak. Salah satu sebab ialah komitmen selain juga isu aku have to pekakkan telinga dengan kerenah personaliti yang pelik². Mungkin the later formula could be useful in order to survive.

Dengan kesibukan kerja, aku dah mula kurang buat marketing di social media selain memang tak sempat. Kreativiti aku lebih banyak tertumpu kepada creating artworks. Kadang² memang sampai berpinau mata straight half a day & bersambung pulak sebelah petang. Aku akan grab the chance for an afternoon nap if the dingling headache tends to stay longer.

Cuaca juga agak panas terik lately especially tengahari. Sometimes rain came but not too often.

Aku berfikir, is this the moment where my passion in art drives my income? Probably. And i will make sure it does. But how far i want to drive it? Kalau nak sampai financial freedom or sampai tua? My guidance is to work stress free.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.