Thursday, February 20, 2020

All Quiet on the Western Front

Pada seawal minggu pertama selepas cuti CNY keadaan agak sunyi dari sebarang tanda² dapat job. Aku hampir putus asa. Hampir. Aku follow up beberapa potential job yang pernah submit quotation tapi beritanya sepi.

Rasional aku sendiri. Tambahan lagi dengan cabaran berkolaborasi dengan ajk surau yang nampak gaya tidak berapa ngam atau tiada leadership yang padu. Aku mula menyendiri. Cuba terus muhasabah. Formula nya mudah...elak buat dosa tak kira yang kecil mahupun besar. Betulkan yang biasa & biasakan yang betul. Andai nak buat kebaikan untuk pahala itu sukar, lantas elak dari lakukan yang mungkar.

Aku cuba kekalkan begitu. Jarang juga aku ke surau. Tatkala bermuhasabah ni, aku lebih suka & khusyuk berkomunikasi dengan-Nya bersendiri.

Terkadang aku lihat pesanan yang nyatakan doa & terus doa. Itu kunci & senjata kepada segala ujian. Panjang lebar ku garapkan doa dengan pengertian setiap bait ayat.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.