Monday, June 11, 2018

Last week

Minggu terakhir Ramadan. Macam-macam happening cuma aku agak malas menulis. Entah kenapa? Tapi aku sibukkan juga diri dengan berkreatif dengan Ai untuk melakar beberapa kad ucapan raya versi Whatsapp. Berjam-jam juga diperabih bila dah mula datang minda dan mood kreatif. Hasilnya juga boleh dikatakan memuaskan. Janji tak sia-sia. Dapat juga jana beberapa income dari tu.

Minggu ni pulak rezki melimpah dengan beberapa job PR. Bertalu-talu masuk sampaikan aku kena filter based pada deadline. Takut tak mampu nak dliver. Jumlah pages setiap job boleh tahan jugak banyak. Aku dah terbayangkan jumlah bayaran tapi aku kena expect yang bayaran will not come any sooner. Job macam ni selalunya aku biarkan aje bila payment akan masuk dan tak ditunggu-tunggu. 

Mood Ramadan tenggelam timbul. Hanya untuk menghabiskan saki baki aje. Tiga malam surau buat qiam tapi semua aku skip. Entah mana pergi semangatnya. Walau berniat nak buat hanya di rumah tapi so far cuma dapat sekali aje. Haih! Apa nak jadi ni? Tapi aku tetap kuatkan semangat untuk terus bertarawih dan berjemaah. Mudah-mudahan apa yang selalu ustaz sebut pasal solat malam ni umpama seluruh malam ganjarannya. Itu aje yang termampu.

Aku juga kadang-kadang dah kurang mood untuk berbuka di surau. Mungkin tiada lagi keceriaan seperti dulu. Mungkin jugak selera ni dah kurang atas faktor usia. Asal ada apa aje makanan untuk berbuka pun aku dah bersyukur.

So far kelengkapan raya untuk anak-anak almost lengkap. AY demanding sikit tapi aku layan ikut kemampuan supaya bimbing dia untuk tak levish sangat berbelanja ikut keperluan. NY dah boleh shopping sendiri sama ada dengan kawan or cousins. So far tak demand macam AY tapi kena gak pantau skill orang pompuan shopping ni masih ada pada dia. Yang masih tertinggal is FU dan wife. Aku akan cuba rearrange bajet untuk slot in for them.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.