Thursday, May 31, 2018

Second Half

Dah hampir nak masuk second half Ramadan bila menjelangnya Nuzul Al Quran this weekend. Macam-macam berlaku dan berhelah bila semangat mula malap as a normal person yang tak lari dari sikap malas. Aku diberikan nikmat dapat duduk dalam tazkirah yang berjaya sedikit sebanyak menyuntik semangat untuk teruskan Ramadan sebaik-baiknya.

NY baru dapat result rayuan ke Bintulu berjaya. Syukur. Aku perasan dia happy. Kami semua pun happy la. Next is to plan and execute apa yang perlu dibuat seperti book flight, med check, apply SSPN, PTPTN, EPF withdrawal dan sebagainya. Kemasukan will be right after raya maka masa agak suntuk. Kena execute cepat. Dalam masa yang sama, keperluan tabungan juga perlu ada untuk cover initial fee, flights, med check dan sebagainya. Masa nilah aku terkedu sebab tiada kekuatan kewangan untuk bantu. So aku assist dari segi logistic dan pengurusan since aku ada masa banyak.

Sekali sekala aku akan berbuka di rumah. Meluangkan saki baki masa yang ada dengan NY sebelum dia pi further study. Anak-anak aku belum ada yang hidup berjauhan dengan kami so NY will be the first dan kami akan merasakan ketiadaan NY sekali sekala.

Aku juga masih menunggu-nunggu respon decathlon yang sikit sebanyak agar menyukarkan aku untuk plan schedule especially untuk raya dan sebagainya. On one side bagus juga aku masih ada masa untuk run things at home dan tak penatkan badan bulan puasa ni. Cuma the other side pulak agak merisaukan bab income. Memang masih dalam tight bajet walaupun bisnes kerepek dapat melegakan sikit mana yang boleh.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.