Friday, July 6, 2018

Deca Second Week

Kejap aje rasanya dah masuk second week at Deca. Padahal last week rasa macam baru sangat. Semalam was another normal weekday punya volume. Dari kul 2 sampai kul 8 memang agak slow tapi things started to be rancak between 9 and 10 pm. Maybe ramai yang last minute singgah baru lepas kerja.

On several occasions aku confronted customers with interesting agendas for their purchases.

Fraser Ultra Trail

There was this free hair lady, nampak sporting figure beli hydration bag/vest. I can't really remember. And I asked her what's her plan for the bag? Ada event kat Fraser lagi dua minggu katanya. Yang aku tau, event kat Fraser is ultra distance lari from Clock Tower down to KKB and back up again. Tapi dia kata yang ni trail run. Oh! First time aku dengar.

Anyway, aku wish her luck although dia being humble kata dia beginner aje. Which aku doubt any beginner would have the braveness to sign up an only Fraser trail run event ultra?

Later another guy came. Dia beli hydration vest, headband and a few other trail run stuff. Dia tanya aku if Deca ada jual GPS watch. Dia tunjuk yang aku pakai. Aku cakap ni GPS watch ada tapi harga mahal sikit. Dia ignored the idea. Aku macam biasa busy body sikit tanya. Dia pun masuk Fraser ultra trail run.

In detail explanation, Fraser trail run 50km akan start dari clock tower ke puncak Gunung Semangkok dan turun sampai Tg Malim and back to Clock Tower. Terkejut aku dengar that gruelling distance and difficulties route tu dah memang lah mencabar. After further checking, this is the first time depa organise event tu di route tu. Salute!

Gunung Tahan

Datang sorang aunty chinese. Dia mintak tunjukkan cara nak bukak water bladder. Dia dah beli tapi payah nak bukak untuk isi air. So aku pun ajar. Sambil nak tutup semula, aku pun mulakan perbualan. Dia nak pergi Gunung Tahan via Merapoh esok! Wow!

Dah lama aku tak dengar cerita pasal gunung feveret aku ni. Memang lejen gunung ni dan banyak sangat nostalgia. Kalau diberi peluang, teringin gak aku nak ke sana tapi bila fikirkan stamina yang agak meruntun jiwa ni, aku layan aje angan-angan tu. 


Selepas store closing dan cash out, kami masih ada masa. Disebabkan kerja-kerja phasing tak berapa banyak sebab bukan weekend, so most of us ada lah masa nak beriadah sikit. Maklumlah kedai sukan, mesti banyak aktiviti sukan boleh buat. Aku menempil aje kat geng yang main ping-pong. Berpeluh la jugak sekejap dalam 30 minit gilir-gilir main King.

Aku tak berapa lapar bila sampai rumah malam ni berbanding last week. Tapi aku makan aje baki nasi & sardin yang aku masak tengahari tadi. Lepas tu mandi & terus tidur. Aku masih lagi gagal nak bangun untuk tahajud dan ke surau. Maybe badan masih perlu masa untuk adaptasi. Aku berdoa moga diberi kekuatan untuk bangun.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.