Thursday, July 12, 2018

Ignorance

Nampak gaya aku kena abaikan hajat atau perancangan last week. Bila balik dari kerja, badan pun dah tak larat maka plan nak kayuh pagi Ahad pun dah mula pudar. Tiba masa Isnin sampai Rabu, pun sama jugak. Tapi aku chill aje, buat apa yang came across dan enjoy.

Isnin aku ganti tidur/recover selepas weekend punya kerja. Almost the whole morning gone. Tapi aku tak kisah, janji aku cukup rehat. Petangnya aku cuma chillax dengan kids pi tengok Ant Man and The Wasp. Not bad. Memandangkan kami ni fans of Marvel Comic Universe (MCU), so kami tengok aje apa yang depa show kat movie. Review kemudian cerita.

Selasa pagi sampai ke petang memang kerja aku duk atas motor aje. Pagi aku ke imigresen Kajang untuk settlekan permohonan Dokumen Perjalan Terhad for NY. Unfortunately dokumen tak lengkap, which ended up aku kena datang semua petangnya. Tapi pegawai kat situ was quite helpful although a bit strict. A big change from dulu-dulunya perkhidmatan kaunter kerajaan.

Then aku pi tempah banner jamuan raya KS3. Punyalah terlewat tapi aku request untuk collect the same day. QM ni memang OK aje. Pukul 3.00 siap.

Aku sempat singgah kejap kat Deca Old Klang Road. Saja aku nak recce some items yang aku plan nak beli dengan first gaji nanti. Nak ronda kat store sendiri macam tak kena pulak or takde masa langsung. Sambil tu sempat jugak aku tanya kat MUST personnel kat depan tu if ada vacancy ke tak, sebab aku ada gak plan nak transfer ke OKR sebab lebih dekat. Boleh la kurangkan sikit issue travel time pi kerja dan relevant issues. Tapi personnel kata kena tanya SM. Nampak memang agak terpencil store ni dan dia kata on weekends pun crowd tak sebesar outlet lain. Aku pun perasan jugak bezanya store ni dan saiz pun kecik sikit.

Takpe, itu kendian citer. Yang penting sekarang aku kena terus enjoy dengan apa yang aku buat. Anyway, lately memang aku tak mampu dan tak sempat nak join any aktiviti surau or SOQ apatah lagi nak menyampuk dalam group WA. Aku decide untuk ignore aje buat sementara waktu.

Ooops. One more thing, or shall I say two...

Aku sempat singgah hantar printer for repair. Nampak gaya hayat perkhidmatan dah boleh tamat sebab kos repair sangat mahal. So kena beli baru, which will cost around RMM500.

Dan semalam, Rabu...aku menghabiskan masa almost the whole day, that is about 8 hours melukis menggunakan Ai. Memang agak obsessed lah jugak sebab kita melukis benda yang kita suka dan cadangnya nak print dijadikan t-shirt nanti. Yeah!


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.