Monday, March 12, 2018

Balik

Over the weekend aku decide untuk balik JB sebagai langkah mencari keberkatan dan rejuvenate. Aku naik bas ekspre aje. Senang dan selesa serta murah. One way tiket RM35 kalau beli over kaunter dan tambah RM2 kalau beli online sebab TBS charges.

Sempat pagi tu aku buat long run dengan Umar covered 11km. Since dia pun takde kelas tambahan, so dia follow cuma agak letih untuk dia sebab pace terlalu slow. Nevermind, he is a strong boy. By 10.00 a.m. Ida hantar ke TBS. Dalam beberapa minit aku dah boleh turun ke boarding hall dengan hanya scan QR code yang dah save dalam phone. Basically semua paperless. Bas sampai tepat pada masa & aku habiskan 4 jam perjalanan dengan melayan phone & tidur.

Sampai JB about 4 jam setengah sebab trafik was bad hari Sabtu di JB. Bus station Larking or nama sekarang is Larkin Sentral dah lain sikit dengan nama lebih teratur. Bagus.

Abby terus bawak aku pi pekena nasi goreng kambing kat Jamilah kedai mamak depan Sekolah Convent. Memang mantap. Even mee goreng dia pun nampak mantap. Kami lebih banyak tukar-tukar idea dan Abby lebih banyak advise aku macam mana nak adjust semula daily schedule supaya boleh tambah slot kelas = income.

Lama kami lepas situ and aku dah mula bersemangat semula dengan otak dah mula penuh dengan ideas. Takpe aku akan atur strategi semula. Malam kami pi tengok Tomb Raider, which was a bit disappointed sikit. Aku rasa macam Angelina Jolie lagi best.

Malam aku sempat layan Tiereno Adriatico Race kat Astro (lama tak layan Astro cycling lah). Then lights out. Aku tido bawah sorang.

Esok pagi sangat padat. Pergi breakfast dengan semua & ended up kami semua duk pi sibuk hunting Hotwheels. Ni semua Adie yang meracun. So aku sempatlah belikan hadiah Hotwheels untuk Umar birthday dia 13 Mac nanti.

Bas balik KL kul 2.30 p.m. so semuanya agak hectic. Urusan balik KL pun mudah macam naik dari TBS jugak cuma di area Senawang sampai Bangi traffic agak sesak sikit.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.