Tuesday, March 13, 2018

Spread Salam

Bismillahirrahman nirrahim

Hari ni memang agak liat sikit bila fikirkan kena sambung training. Last LSD Sabtu lepas punya sengal baru aje hilang semalam. Tapi aku tetap kena elak dari kuman malas datang hinggap. Ini dia baru kacau mental je. Once kalau dah sangkut, bahaya. Hilang motivasi nanti.

Macam biasa aku akan mula jogging untuk 10 minit pertama (1km) untuk panaskan badan. Lepas tu aku kena khatamkan 5 laps lake. Sama je macam last week punya menu, cuma aku fokus banyak pada pacing training. 

Dalam aku berlari tu, memang aku duk perasan la a few familiar faces yang hari-hari jogging kat lake ni. Tapi kadang-kadang aku serba salah sama ada nak senyum & bagi salam or buat derk je. Most of the time aku pandang muka depa until one of us buka respon baru aku balas. Tapi selalunya takde apa jadi pun. Bunyi cengkerik je bila selisih.

Hari ni aku try tukar approach & konsep training. Selain training, aku nak spread salam, greetings dan senyuman. Aku duk balun buat muka senyum je all the way. Sesaper nak respon aku suka. Ends up hari ni aku dapat bagi salam kat 4 orang, selamat pagi kat 2 orang chinese dan satu senyuman. Rasa best. 

In fact aku pernah dengar ustaz cerita, sesiapa memulakan salam akan dapat istana di syurga. Sampaikan Saiyyidina Umar pernah bermasam muka dengan Saiyyidina Abu Bakar sebab tak dapat bagi salam dulu. Punyalah depa berebut. Kita sini kena ubah approach.

#spreadsalam
#assalamualaikum

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.