Wednesday, March 21, 2018

Tasik Perdana

Hari ni aku lari kat Lake Garden. Sepatutnya semalam dah cuba tapi pagi semalam lapaq mai awai. Aku pi cari roti teloq lagi mantap.

Lama sangat aku tak mai sini, especially berlari. Zaman training 2009 untuk first marathon dulu memang hampir setiap petang balik keje mai singgah berlari dengan kaum sampai matahari turun. Sangat nostalgik. Aku rasa kami duk berlari kat sini sampai 2011. Aku pun lupa dah berapa jauh satu loop tasik.

Pagi ni aku siap-siap dah barang dan mental untuk cuba khatamkan 10 km. Lepas abih 1 lap, aku tengok Strava duk baca 2.4 km. Cantik dah tu. Kalau aku buat 4 laps + 600 meter lagi lengkap.

Tapi mental gak beb. Tambah pulak bila kaki ni asyik nak hayun laju je. Tau la Ahad baru perabih 15 km dalam hutan. Rehat pulak dua hari. Memang sepatutnya sedap kaki tu. Tapi aku gelojoh sikit. Pace jadi turun naik setiap lap tasik. Last lap dah memang tangkap lentok je lari.

Ramai gak runner tegar yang aku nampak. Boleh kenai depa ni dari gaya. Mungkin training sebagai personal atau wakil mana-mana jabatan or pertubuhan. Ada gak yang berjalan kaki ala lumba tu. Yang tu sah la training untuk skuad mana-mana.

Lake Garden masih macam dulu. Tenang, redup dan nyaman. Klasik weiii. Kaki aku bawak aku menyusur memori lama bersama sahabat. Mula pulak sebak dah ni. Aduh.

Takpe lah. Anyway, sedikit sebanyak dapat juga bekalan motivasi untuk aku terus berlari demi kesihatan.

Tengahari aku jumpa balik koleksi Kings kat Pelita Jalan Ampang macam setiap setahun sekali kami buat. Nik, Syah dan Shuk yang mai. Ziff ada meeting. Arwah kalau masih ada mesti dia mai.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.