Monday, April 16, 2018

3rd Day

Aku dah pi keje Khamis 4 jam duk kat watersports department. Ahad aku duk kat cycling departmenr jap, buat MyDex jap & MUST kejap. MyDEx tu receiving stocks kat belakang. Turunkan dari lori, segregate masuk dalam bakul ikut department & hantar ke relevant department. MUST pulak berkaitan dengan customer service. Aku duk situ kejap aje dalam sejam sebab dah nak balik.

So hari ketiga, which is hari ni, aku memang duk kat MUST dari pagi sampai petang. Aku gerak dari rumah kul 8 & sampai USJ 8.35 lalu Bukit Jalil. Trafik sesak kat certain sections aje. Sampai awal, aku lepak mamat sat pekena teh tarik.

Terjumpa salah sorang manager yang actually aku kena report to. Aku tanya if boleh duk semeja. Dia kata OK. Tapi dari awal aku duduk sampai ke sudah dia belek phone aje. Dia blah pun sikit tak cakap apa. Pelik gak aku dengan social skill orang ni kan?? At least kalau dia Melayu, basic adab mesti parents or cikgu ajar. Lost aku...

Morning to noon aku macam sangap sikit sebab customer kurang. Aku kena train jadi cashier sekali. Mula-mula tu memang kantoi aje silap sebab customer jarang-jarang so lupa la apa butang nak tekan. Hmmm...aku rest dari 2-3pm. Solat & lunch kat mamak pagi tadi. Nasi goreng portion besar & rasa not bad.

Sebaik masuk semula, aku sambung kat MUST. Kali ni dah rasa busy sikit sebab ada bro Musa yang train. Macam-macam dia train. Dari mula sediakan barang from Click & Collect, layan inquiry from Messengers, layan customer buat refund & exchange. Aku handle cashier pun dah smooth sikit baik by cash & card.

By 6pm pun aku masih handle customer. Cashier pulak macam tak cukup orang. So aku tangguhkan sikit lagi time aku balik. 6.20 baru aku keluar, solat & balik. Sampai rumah 7.10 dalam lencun. Lalu KESAS.

Untuk hari ketiga kaki lenguh jugak sebab banyak berdiri. Honestly, memang letih beb. Hopefully, aku boleh adapt dengan routine kerja macam ni secepat mungkin. Esok off day. Yahoo!

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.