Wednesday, April 11, 2018

Mudahnya Menjemput Rezki

Dulu pernah popular buku pasal mudah jemput rezki. Semua amalan & tips dalam buku tu senang aje nak implement untuk dapat pahala & rezki. Tapi problem dengan kita ialah istiqomah. Part yang tu memang payah je orang kita nak komit maintain. 

A few months back memang aku mengalami situasi kewaangan yang agak kritikal. Job printing kurang. Yang sombongnya aku, bulan Januari aku tolak job proofreading. Allah marah kat aku sebab tolak rezki. Akibatnya aku suffer sampai 2-3 bulan. Amik ko. Aku banyak termenung. Serabut. Even worse was, aku tak maintain amalan. Solat lewat. Ponteng jemaah kat surau. Tuang mengaji. Astaghfirullah.

Aku balik JB kejap untuk rejuvenate dengan projek tuisyen. Ada la rasa semangat sikit tapi tak total. Masih rasa kekurangan. Masa aku balik JB birthday mak, seriously aku mintak mak doakan keberkatan hidup. Pastinya, itu yang tiada dalam life ni. Doa mak.

Lepas daripada tu, aku nampak miracle. Subhanallah. Hidup & akal lebih tenang untuk fikir proses menambah income. In fact income/rezki mula datang sebaik aku mula kembali beramal ibadah berjemaah especially subuh & isya'.

Hari ni was a big day sebab aku bangun tido dapat email from Decathlon untuk attend interview/discuss dengan Store Leader hari Khamis nanti. Insyaa Allah andai ada rezki, aku nekad akan kembali bekerja makan gaji untuk tampung tanggungan.

Nampaknya selama 3 tahun aku kerja sendiri, masih belum kukuh untuk berdiri atas kaki sendiri selagi masih ada hutang yang perlu diselesaikan & tanggungan yang memerlukan.

Bismillah

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.