Tuesday, April 3, 2018

Sakit belakang

Sejak drive balik JB naik Wira, semalam aku kena kejang belakang. Backache. Dah lama tak kena. Memang sebelum ni pernah kena everytime drive lama-lama Wira. Aku suspek seating position or seat dia dah tak baguih untuk duduk lama-lama.

Mula kena kiri kanan belakang. Lenguh gila. Tak selesa. Nak bergerak pun susah, rasa ketat. Kadang-kadang boleh sekat nak bernafas. Aku balun sapu minyak Fresh Care. Hilang kanan. Tinggal masih rasa kiri aje. Hati kecil mula rasa tak sedap kot ada related to heart problem.

Malam tu aku rasa lemah sangat. Sampai ke pagi. Masa subuh di surau pun kepala rasa ringan aje macam nak tumbang. Aku duk plan nak sambung tidur lepas hantar anak-anak sekolah. 

Tapi end up aku duk depan PC perabihkan artwork baju volunteer Ramadhan surau. Tengah semangat dan kepala tengah laju berfikir pasal benda-benda kreatif. Sebelum amik anak-anak aku sempat lelap kejap.

Petang aku prepare bahan tuisyen sikit sambil-sambil aku fikir-fikir semula job application or job search. Puas aku pusing Jobstreet tapi aku tak tau nak search job apa. Bila tengok list engineering, macam ngeri je nak terjebak balik environment yang mengarut tu.

Aku pusing balik ke Decathlon. Bila aku baca detail Department Leader yang depa tengah cari, rupanya gaji boleh tahan cecah RM5,000. Wow! Semangat balik aku nak apply kat situ.

Maybe aku tak sempat citer pasal sesi Meet & Greet kat situ last week. Nanti aku citer dalam coming post. 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.